بازی فروت نینجا ؛ در دنیای میوه‌ها غوطه‌ور شو!

فروت نینجا

تاریخچه بازی فروت نینجا

فروت نینجا اولین بار به عنوان یک بازی مبتنی بر پلتفرم موبایل و تبلت در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی Halfbrick عرضه شد. در مدتی کوتاه، این بازی در تمام سیستم عامل‌های موبایل اعم از ios، اندروید، ویندوز موبایل و… طرفداران زیادی پیدا کرد.

در نمایشگاه تفریحات الکترونیک ۲۰۱۱، نسخه‌ای از بازی برای پلتفرم کینکتِ XBOX 360 منتشر شد که توانست بسیاری از طرفداران کنسول بازی XBOX را نیز به سوی خود جذب کند. سنسور تشخیص حرکت در پلتفرم کینکتِ XBOX 360 هیجان این بازی را چند برابر کرد و باعث شد کاربران حس تعاملی بیشتری در هنگام بازی داشنه باشند. با وجود این، سازندگان این بازی می‌دانستند که این پایان کار نیست و هنوز می‌توان در جهت بهبود تجربه کاربر در هنگام بازی قدم‌هایی برداشت.

سرانجام کمپانی Halfbrick در جولای ۲۰۱۶ نسخه مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) این بازی را برای هدست HTC VIVE و کنسول PS4 منتشر کرد و با استقبال بی‌نظیر طرفداران حوزه VR مواجه شد.

بیشتر بخوانیم: بازی Beat Saber (بیت سیبر)

فروت نینجا

بررسی بازی فروت نینجا در نسخه VR

انتشار نسخه‌ واقعیت مجازی بازی Fruit Ninja با استقبال شگرف مخاطبان بازی‌های VR مواجه شد. واقعیت مجازی نه تنها این بازی را پیچیده تر کرده، بلکه آن را عجیب هم کرده است.

بازی فروت نینجا VR به این صورت است که ما در وسط یک میدان ژاپنی قدیمی ایستاده‌ایم و پایمان هم به کف زمین چسبیده است و انواع میوه در مقابل‌مان از زمین به هوا می‌پرند. در هر دست ما یک شمشیر است و تنها چیزی که می‌دانیماین است که آن شمشیرها را به اطراف حرکت بدهیم و میوه‌ها را از وسط به دو نیم کنیم.

همانند نسخه عادی این بازی، گاهی هم بمبی در این میان دیده می‌شود که باید حواسمان به آن باشد. در ضمن موزهای عجیب و درخشان هم سر جای خودشان هستند.

سه حالت مختلف بازی که با آنها آشنا هستیم، یعنی کلاسیک، آرکِید و زن، در نسخه VR این بازی نیز وجود دارند. شما پس از انتخاب هر حالت (Mode)، باید از قوانین مختص به آن پیروی کنید.

نسخه VR این بازی تاکنون برای هدست‌های واقعیت مجازی HTC Vive و Oculus Rift و همچنین کنسول‌های Ps4 و Google Daydream ارائه شده است.

خرید آنلاین بلیط شهربازی ژوپیتر

نحوه بازی فروت نینجا

روش بازی فروت نینجا به این صورت است که باید تکه‌های میوه Fruit Slices را توسط یک شمشیر نصف کرده و امتیاز کسب کنید. کنترل این شمشیر در نسخه‌های مختلف بازی، متفاوت است. مثلا در پلتفرم موبایل و تبلت کنترل آن به وسیله انگشت شما Touch و در کینکت XBOX 360 و کنسول‌های واقعیت مجازی (VR) به وسیله حرکت دستورسنسور دستگاه است.

زمانی که میوه‌ها از پایین صفحه به بالا و جلوی دید شما پرتاب می‌شوند، باید به وسیله شمشیر خود آنها را نصف کنید. فقط باید مواظب باشید که به بمب‌ها ضربه نزنید، به این دلیل که منفجر شده و بازی خاتمه پیدا می‌کند.

اگر می‌خواهید امتیاز بیشتری کسب کنید، باید سعی کنید که با هر حرکت شمشیر، میوه‌های بیشتری را به صورت همزمان نصف کنید. این کار باعث می‌شود تا امتیاز شما در هر ضربه چند برابر شود که اصطلاحاً به آن Combo می‌گویند.

بازی فروت نینجا دارای سه حالت بازی Game Mode است. حالت کلاسیک، آرکِید و زِن که بازی در هرکدام از این حالت‌ها قوانین مختص خود را دارد.

قوانین بازی در حالت کلاسیک Classic Mode

در این حالت، بازی به شما یک دقیقه زمان می‌دهد تا از نصف کردن میوه‌ها امتیاز کسب کنید. هر میوه یک امتیاز داشته و در صورت نصف کردن چند میوه به صورت همزمان امتیاز بیشتری کسب می‌کنید. در این حالت بازی در دو صورت امکان بازنده شدن وجود دارد. اینکه به بمب‌ها ضربه بزنید و یا حداقل نصف کردن سه میوه را از دست بدهید.

قوانین بازی در حالت آرکِید Arcade Mode

در این حالت از بازی امکان بازنده شدن وجود ندارد. فقط بحث بر سر کسب بیشترین امتیاز ممکن در مدت زمان یک دقیقه است. در این حالت از بازی ضربه زدن به بمب‌ها شما را بازنده نمی‌کند بلکه فقط به اندازه امتیاز منفی‌ای که دارند، از امتیاز شما کم می‌کنند. هر از گاهی میوه‌هایی خاص و چندرنگ در صفحه می‌آیند که امتیاز آنها چند برابر میوه معمولی است و فرصت خوبی برای کسب یک امتیاز بالاست.

قوانین بازی در حالت زِن Zen Mode

در این حالت از بازی، نه بمبی وجود دارد و نه نگرانیِ از دست دادن میوه‌ها. در مدت زمان یک دقیقه، باید بالاترین تعداد از میوه‌ها را نصف کنید. از این  حالت بازی بیشتر برای مسابقه جهت رکوردزنی استفاده شود.

قوانین بازی در حالت بقا Survival Mode

در این حالت از بازی، که در واقع سخت‌ترین حالت آن است؛ میوه‌ها و بمب‌ها از بالا و پایین صفحه به صورت همزمان به سمت شما پرتاب می‌شوند.

فروت نینجا

۴ ترفند برای کسب امتیاز بیشتر

در ادامه چهار ترفند که با انجام آن می‌توانیم امتیاز بالاتری را در بازی فروت نینجا کسب کنیم را با هم بررسی خواهیم کرد :

  1. سعی کنید با شمشیر خود در بالاترین جای صفحه بازی (Dojo) به میوه‌ها ضربه بزنید.
  2. اگر به مرحله ۲۷ این بازی برسید، یک شمشیر به نام شمشیر تندباد پاییزی برای شما آزاد می‌شود که می‌توانید از آن برای مراحل بعدی بازی استفاده کنید. ویژگی منحصر به فرد این شمشیر این است که با داشتن رعد و برق در لحظه ضربه زدن به میوه‌ها، آنها را مانند یک آهن‌ربا به خود جذب می‌کند. به این وسیله می‌توانید به صورت گروهی (Combo) به میوه‌ها ضربه بزنید و امتیاز بیشتری کسب کنید.
  3. زمانی که به مرحله ۱۲ این بازی برسید، یک دوجو با نام موج عظیم (Great Wave Dojo) برای شما ظاهر می‌شود که می‌توانید آن را انتخاب کنید. در این دوجو، قبل از اینکه که میوه‌ها به بالای صفحه پرتاب شوند، یک سیگنال لحظه‌ای از خود ساطع می‌کنند که در واقع امکان پیش‌بینی انکه از کجای دوجو قصد به بیرون پرتاب شدن را دارند، فراهم می‌کند.
  4. اگر فکر می‌کنید که ضربه به یک میوه ممکن است بمب نزدیک به آن را نیز منفجر کند؛ از ضربه زدن به آن میوه خودداری کنید.

[aparat id=”crsNj”]

حرف آخر

فروت نینجا یکی از بهترین بازی‌ها در سبک Arcade می‌باشد. دوستانی که به تناسب اندام و ورزش کردن در کنار کلی هیجان اهمیت می‌دهند، پیشنهاد می‌شود که این بازی را برای یکبار هم که شده، در شهربازی ژوپیتر امتحان کنند.

بیشتر بخوانید:

بازی بولینگ را قورت بده!

هایف لایف الیکس (half life alyx)؛ جدیدترین بازی اکشن سال ۲۰۲۰

5 پیام

نظر خود را به اشتراک بگزارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.