تاثیرات مفید کتاب خواندن بر مغز

کتاب

کتاب خواندن مغز را جوری کنترل می کند که حتی تماشای تلویزیون یا گوش کردن به موزیک نمی تواند این کار را انجام دهد. چون مغز درگیر شده و به نوعی ورزش می کند

مهم ترین فواید کتاب خواندن چیست؟

یکی از مهم ترین دلایل کتاب خواندن کسب علم و دانش و بالا بردن سطح علمی و اطلاعات عمومی هر فرد می باشد در دنیای امروزی کسب علم و دانش و بالا بردن سطح علمی و اطلاعات عمومی هر فرد می باشد. در دنیای امروز کسب علم و دانش از اهمیت ویژه برخوردار است.

پیشگیری از آلزایمر

مطالعات نشان داده اند که کتاب خواندن اثرات مثبتی در مغز به جای می گذارد  و ذهن شما از بیماری هایی چون افسردگی و از همه مهم تر آلزایمر دور می ماند.

مغز یک عضله است و همانند دیگر عضلات بدن نیاز مند ورزش است که بتواند آن را سالم و قوی نگه دارد.حل کردن پازل،جدول و خواندن کتاب مغز شما را فعال و سالم و قوی نگه دارد.

کاهش استرس

در جامعه امروزی که استرس و اضطراب در میان مردم به صورت آشکار مشاهده می شود کتاب خواندن می تواند عامل مهی در کاهش استرس باشد. کتاب خواندن به صوری در مغز شما اثر می گذارد و ذهن شما را درگیر خود می کند که به سرعت می تواند استرس شما را کاهش دهد.

یادگیری واژه هایی جدید 

کتاب خواندن واژگان و دستور زبان شما را بهبود می بخشد شما با خواندن هر نوع کتابی با اصطلاحات و لغات جدیدی آشنا می شوید که شاید به گوشتان نخورده باشد.

انگیزه 

زندگی پر از چالش است و کتاب خواندن می تواند الهام بخش زندگی می باشد خواندن بیوگرافی افراد موفق شما را تشویق و راهنمایی و شاید کمکی باشد تا بتوانید مسائل را با ذهن باز تر و خلاق تری حل کنید

خوابی آسوده

کم خوابی یا بد خوابی  منجر به بهره وری کم می شود بسیاری از مردم با مشکل کم خوابی یا بد خوابی مواجه هستند و توصیه کارشناسان خواندن کتاب قبل از خواب می باشد زیرا باعث آرامش ذهن می شود و فکر شما آزاد و بدون دغدغه به خواب می رود.

جذاب شوید

شخصی که بتواند در یک محیط جمعی در هر حیطه ای حرفی رای گفتن داشته باشد و از اطلاعات عمومی بالایی بر خوردار باشد بیشتر مورد تحسین دیگران قرار گرفته و از همه مهم تر فردی با علم و دانش می باشد که می تواند در زندگی بسیار موثر باشد 

 

بدون نظر!

نظر خود را به اشتراک بگزارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.