روز جهانی یادگیری دیجیتال

دیجیتال

روز جهانی یادگیری دیجیتال

با پیشرفت مداوم انواع گجت های الکترونیکی و دیجیتال ، نرم افزارهای آموزشی و اپلیکیشن های متنوع در پلتفرم های مختلف ، دنبال کردن و همراه بودن با آخرین و بهترین نسخه های عرضه شده دیجیتال کاری بس دشوار است. یکی از مواردی که در حوزه دیجیتال، فرآیند بهره‌وری انسان را در رابطه با یکی از نیازهایش تسهیل نمود ، تکنولوژی آموزش مجازی بود که در حوزه های مختلف به هر دو قشر آموزگار و دریافت کننده آموزش کمک های بسیار نمود. بدین سبب جامعه جهانی ، تاریخ ۲۷ فوریه را به عنوان روز جهانی یادگیری جهانی ( Digital Learning Day ) نام نهاد . زندگی بشر همواره در طول تاریخ متاثر تکنولوژی های نوین بوده و این موضوع نقاط عطف بسیاری را در تاریخ به ثبت رسانیده است. به همین دلیل قصد داریم تا روند دیجیتالی شدن بازیها و تاثیری که پیشرفت تکنولوژی بر آنها گذاشته است را مورد بررسی قرار دهیم.

دیجیتال

روند پیشرفت بازیهای دیجیتال

تاریخچه بازی شاید به زمان غارنشینی برگردد. حتی در آن دوران نیز نیاز به بازی در میان کودکان وجود داشت. انسان­‌های اولیه برای ارتباط برقرار کردن با افراد از راه­‌های جالبی استفاده می­‌کردند. برای مثال میلیون­‌ها نقاشی از آن دوران در غارها وجود دارد که نیاز به ارتباط میان انسان­‌ها را شرح می­‌دهد. کیفیت این نقاشی­‌ها به مرور بهتر و بهتر شد. بازی­‌ها در آن زمان حیاتی محسوب می­‌شدند. انسان­‌ها سرگرمی‌­ای به اسم نقاشی داشتند و از آن استفاده های گوناگون می­‌کردند و بدون آن قادر به ارتباط با یکدیگر نبودند. در ادامه انسان­‌ها توسط سنگ­‌ها اشیایی بوجود می‌­آوردند که توسط آن‌ها شکار می‌کردند اما امروزه شکار که نیاز غارنشینان بود به یک تفریح تبدیل شده است . مفهوم بازی نیز به مرور تغییر کرد و انواع مختلفی از آن پدیدار شد. در گذشته عمدتاً از بازی به عنوان یک فعالیت فیزیکی یاد میشد ولی با گذر زمان و پیشرفت روز به روز تکنولوژی ، مفهوم بازی هرچه بیشتر به سمت دیجیتالی شدن رفت. امروزه بازیهای دیجیتالی در پلتفرم های مختلف اعم از کنسول های خانگی ، کلاب ها ، ایستگاه های واقعیت مجازی ( Virtual Reality ) ، شهربازی ها و … عرضه می‌شوند.

دیجیتال

اولین بازی دیجیتالی بر پایه پلتفرم

در سال ۱۹۷۲ ، اولین بازی آرکیدی به نام Pong رونمایی شد که باعث شد کوچک و بزرگ، عاشق این تکنولوژی شوند. تاریخچه بازی های کامپیوتری در واقع با این بازی شروع شد. این بازی در واقع بعنوان اولین بازی ویدئویی تجاری موفق شناخته شد. سپس کمپانی آتاری نسخه خانگی پونگ را در سال ۱۹۷۴ تولید کرد. این بازی که امروزه به شکل یک کنسول بازی مستقل درآمده ، یکی از جذابترین بازیهای شهربازی ژوپیتر به حساب می‌آید که که طرفداران پروپاقرص خود را دارد.

تا قبل از سال ۱۹۸۰ تمام بازیها بر پایه دو کد رنگ بودند. سیاه و سفید. در سال ۱۹۸۰ رنگ به بازیها اضافه شد، و در همان سال نقطه عطف دیگری در تاریخچه بازی های کامپیوتری بوجود آمد.

تکنولوژی در اختیار همگان

با پیشرفت تکنولوژی ، رفته رفته بازیها جذاب تر و پلتفرم های ارائه دهنده نیز بیشتر شدند. امروزه کنسولهای بازی پیشرفته مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا در شهربازی ها و ایستگاه های بازی در حال خدمات رسانی به عموم مردم هستند. این کنسول ها طوری طراحی شده‌اند که با هماهنگ سازی محتوای بصری بازی و تکانه های فیزیکی دستگاه ، تجربه‌ای لذت بخش را برای کاربر رقم می‌زنند. یکی از موارد مشهود در این زمینه ، دستگاه های بازی مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی ( VR ) هستند که مجموعه ای کامل از آنها در شهربازی ژوپیتر موجود میباشد.

بدون نظر!

نظر خود را به اشتراک بگزارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.