بازی beat saber (بیت سیبر)

beat saber

بازی beat saber یکی از پرطرفدارترین بازی‌های واقعیت مجازی محسوب می‌شود. این بازی در‌عین حال که بسیار جذاب و سرگرم کننده است؛ می‌تواند حسابی شما را به جنب و جوش بیاندازد. اگر دو بازی معروف Guitar Hero و Fruit Ninja را امتحان کرده باشید و یا به گوشتان رسیده باشد، شاید بتوان گفت بازی محبوب بیت سیبر ترکیبی از هر دو بازی را در خود دارد. در سال ۲۰۱۸ موفق به دریافت جایزه بهترین بازی از نظر گیمر‌ها و نامزد بهترین بازی واقعیت مجازی شد.

شرکت سازنده بازی beat saber (بیت سیبر) 

بازی بیت سیبر توسط شرکت بیت گیمز (Beat Games)، مخصوص عینک های واقعیت مجازی رایانه ای و یا پلی‌استیشن، ساخته و منتشر شده است. اما طبق آخرین اخبار، فیسبوک مالک oculus اعلام کرده است که استودیوی سازنده بازی بیت‌ سیبر (بیت‌گیمز) را خریداری کرده است.

بنیانگذاران شرکت سازنده بازی beat saber
بنیانگذاران Beat Games، شرکت سازنده بازی Beat Saber

پس از انتشار نسخه اولیه این بازی در نوامبر ۲۰۱۸، این بازی به طور کامل برای  Playstation 4 و Microsoft Windows در ۲۱ مه ۲۰۱۹ منتشر شد. این بازی از اکثر هدست‌های واقعیت‌مجازی مثل اچ‌تی‌سی وایو (HTC Vive)، اکیولوس ریفت (oculus rift و Oculus Guest) و playstation vr پشتیبانی می‌کند. آخرین هدست بی‌سیم Oculus Guest است؛ که ویژگی بازی در حالت ۳۶۰ درجه، آن را منحصر‌ به فرد کرده است.

بررسی بازی beat saber

 

بررسی روش بازی beat saber (بیت سیبر) 

بازی beat saber یک بازیِ ریتمیک و تک نفره است . هدف اصلی بازی، علاوه بر تحرک و بالا بردن قدرت تمرکز، انتقال لذت و هیجان به بازیکن در حین بازی است. قبل از انتخاب هر سطح از بازی، انتخاب موزیک برای شما وجود دارد؛ تا بتوانید سرعت رقص مورد علاقه خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب آهنگ، می‌توانید میزان سطح دشواری بازی را انتخاب کنید.

اگر قبلاً بازی نکرده اید یا مدت زیادی از آخرین بازی شما می‌گذرد؛ بهتر است که از سطح Easy یا Normal  شروع کنید. به این ترتیب می توانید قبل از پرش به حالت‌های سخت‌تر که نیاز به تمرکز و حرکت بیشتری دارند؛ آمادگی لازم را کسب ‌کنید.

بازی در فضایی خارق العاده و نورانی اجرا می‌شود. شما باید هماهنگ با موسیقی هیجان‌انگیزی که در طول بازی پخش می‌شود، از موانع عبور کنید و با ضربات پی‌درپی و ماهرانه جعبه‌های رنگارنگی را که به سرعت سمتتان می‌آید را توسط دو شمشیر قرمز و آبی در دستتان نصف کنید. دقت کنید هر ضربه ای که می‌زنید مطابق با رنگ جعبه باشد.

توجه داشته باشید! جهت ضربه ای که شما باید به جعبه ها وارد کنید، با یک فلش مشخص می‌شود و یکی از هشت جهت ممکن را به شما نشان می‌دهد. جعبه‌های دیگری نیز هستند که به جای فلش، با نقاطی مشخص شده اند که میتوانید از هر جهت به آن ضربه بزنید. وقتی که یک جعبه به شکل صحیح توسط شمشیر خرد می شود، بر اساس طول و زوایای چرخش و دقت برش به شما امتیاز تخریب داده می‌شود.

 

بازی beat saber

 

مین‌ها  و دیواره‌ها را هرگز فراموش نکنید، گاهی اوقات مین‌هایی در مسیر وجود دارد و موانعی نیز در قالب دیواره‌های بلندی به سمتتان می‌آیند که نباید به آنها برخورد کنید. زیر مسیری که جعبه ها حرکت می کنند یک نوار سفید وجود دارد؛ که با پخش صحیح پخش‌کننده ها به آرامی پر می‌شود.  اگر شما در جهت نادرست ادامه دهید، نوار سلامتی با قسمتی کمتر پر می شود. دقت کنید اگر نوار کاملاً خالی شود، بازی به پایان می رسد.

در نسخه جدید بازی می‌توانید شمشیرهای خود را در بازی تغییر دهید و از شمشیر با طراحی دلخواه خود استفاده کنید. هم چنین این امکان وجود دارد تا زمین و محیط بازی را تغییر دهید و محیطی با سلیقه خود انتخاب کنید. برای استفاده از این پلتفرم‌ها باید حتما نسخه جدید بیت سیبر را نصب کرده باشید.

تجهیزات لازم جهت راه اندازی بازی Beat Saber (بیت سیبر)

تمام موسیقی درطول بازی beat saber به صورت کاملا متناسب با مراحل بازی ساخته شده است. همان‌طور که مشخص است؛ بازی نیاز به یک سیستم صوتی با کیفیت دارد. بخش زیادی از جذابیت بازی در صدا خلاصه می‌شود و به بازیکن طوری القا می‌شود که بیت‌های آهنگ توسط وی نواخته‌ می‌شود. بنابراین به شدت توصیه می‌شود که از سیستم صوتی و یا هدفون مناسب در هنگام بازی استفاده شود. بازی‌های واقعیت مجازی به سیستم گرافیکی و تجهیزات خاصی نیاز دارند. عینک مخصوص، دوربین، دسته‌ها و یا کنترل‌ها تماماَ باید از کیفیت لازم برخوردار باشند. از آنجایی که بیت‌سیبر، بازیی است که نیاز به سرعت عمل دارد و لازم است سیستمی که برای انجام آن انتخاب می‌شود؛ از قدرت لازم برخوردار باشد.

 

امتیازگیری در بازی beat saber

 

چگونه در بازی beat saber امتیاز کامل بگیریم؟

شما برای دریافت کاملترین امتیاز در بازی beat saber، باید امتیاز ۱۰۰ را کسب کنید. دست‌های خود را پی‌در‌پی تکان دهید. بعد از برش جعبه ها با دست خود زاویه ای حداقل ۶۰ درجه بسازید؛ این حرکت ۳۰ امتیاز به شما اضافه خواهد کرد. هرچقدر محل برخورد شمشیر با جعبه به مرکز جعبه نزدیک‌تر باشد، بهتر است. در صورتی‌که به وسط جعبه برخورد کند؛ ۱۰ امتیازِ اضافه به شما تعلق میگیرد.

همچنین برای اینکه بتوانید بیشترین امتیاز یعنی ۷۰ را کسب کنید؛ باید زاویه دست شما قبل از ضربه به جعبه حداقل ۹۰ درجه باشد. نگران برش توالی های مستقیم خطی نباشید. این روش امتیاز‌دهی توسط الگوریتم محاسبه‌گر بازی، محاسبه خواهد شد.

 

[aparat id=”mrJsj”]

 

 

بازی beat saber جزو جذاب‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ شناخته شده است. دوستانی که به تناسب اندام و ورزش کردن اهمیت می‌دهند، پیشنهاد می‌شود که این بازی را برای یکبار هم که شده، در شهربازی ژوپیتر امتحان کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 نظر

نظر خود را به اشتراک بگزارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.